martes, 27 de enero de 2009

[Vidiu] Presentación de "El demonio te coma las orejas [1997-2008]"



http://es.youtube.com/watch?v=67gEf9XuhhA

http://www.glayiu.org/?accion=ver&tipo=noticia&id=7401

El demonio te coma las orejas: Breve resumen presentación viernes




Este viernes pasado, se presentaba la reedición de El demonio te coma las orejas en Oviedo, en el centro comercial Buenavista, en la librería Bertrand. Me acercó hasta allí mi editor, Daniel Álvarez Prendes. En el coche venían David, y Laura (co-editora). Aunque he de decir que no me molan nada los centros comerciales, éste ya me gustó desde afuera. Una vez dentro, dos cartelones que anunciaban la present, colocados estratégicamente, indicaban el camino hacia la librería Bertrand. Los dos cartelones los hizo la gente de marketing de la librería. Así pues, desde aquí les doy las gracias. De la librería puedo decir que es acogedora, te sientes a gusto allí dentro. La sección de poesía está bastante bien surtida. Y la mesa desde la que Daniel y yo íbamos a presentar el libro estaba situada en la zona infantil de la librería. Había más gente de la que yo esperaba. En realidad, yo esperaba que no hubiera prácticamente nadie. Pero me equivoqué. De momento le puse rostro a Javi, del blog Reza lo que sepas, blog que le da bastante cancha a mi poesía. Javi es de esos tíos que te caen bien ya a primera vista. Iba con un colega suyo, Pablo. También estaban allí otros miembros de Glayíu Editorial: Oskar y Pelayo. Y asimismo se acercó hasta la librería, un buen colega que conocí en Valladolid, cuando lo de Versátil. Me refiero a Francisco Javier García Rodríguez. Dejo para el final una cara conocida que al verla allí me hizo sentir arropado de inmediato. Me refiero a la excepcional escritora Ana Vega. Incluso hizo acto de presencia un fotógrafo del diario El Comercio, que me disparó unas cuantas fotos, de las que ayer dicho diario editó una, con un breve comentario, que podéis leer en mi otro blog, El amigo de lo adverso... La presentación resultó amena, entretenida. Leí unos cuantos poemas del libro, y luego Daniel le dijo a los presentes que si querían hacer preguntas. Las hicieron. Y al final casi parecía que estaba dando una conferencia sobre la cárcel. Después firmé, encantado, unos cuantos ejemplares, uno a un chavalito que fue de los que más preguntas me hizo durante la present. Luego estaba por allí una encantadora pareja de Luarca que, aunque pillaron el libro, no quisieron que se lo dedicara; el tío me dijo que le molaba que yo mirara a los ojos de la gente mientras recitaba los poemas. En resumen: quedé muy contento con toda esta historia. Repetiremos en Oviedo, creo, a primeros de diciembre. Y os dejo ya con una foto que me sacó Oskar mientras recitaba. Sí. Lo sé. Tengo mala cara. Bueno, como ya voy para viejuno, llevo unos días con una especie de lumbalgia que me tiene bien jodido. El tío con el que estoy en la fotografía es mi editor, Daniel Álvarez Prendes, al que estoy muy agradecido, así como al resto de Glayíu Editorial, pues se están moviendo de la hostia para dar a conocer este libro.

Cartel presentación: El demonio te coma las orejas (fechu polos de Bertrand)

El demonio te coma las orejas [1997-2008] (David González)


El demonio te coma las orejas [1997-2008].
Poesía de no ficción.

Ye la reedición, revisada y ampliada del primer gran poemariu de David González. Con una lírica estremada de la métrica y la rima, dotada d’un ritmu instintivu, la obra narra la experienciavital nos márxenes de la sociedá de quien tropezó con toles piedres que topó al so paso. La delincuencia, la violencia, la cárcel, y la poesía son los capítulos qu´arrancharon la mocedá de David González.

David González, (San Andrés de los Tacones, Xixón, 1964) ye l’autor de En las tierras de Goliat (Baile del Sol, 2008), Algo que declarar (Bartleby Editores, 2007) y Reza lo que sepas (Eclipsados, 2006). Incluyéronlu nuna bayura d’antoloxíes poétiques, ente otres, Resaca/Hankover. Un homenaje a Charles Bukowski (Caballo de Troya, 2008), Poesía para bacterias (Cuerdos de atar, 2008), y La venganza del Inca. Antología de poemas con cocaína (El cangrejo pistolero Ediciones, 2007), antoloxía que coordinó xunto a Vicente Muñoz Álvarez).

GLAYÍU EDITORIAL estrena con esta obra la so colección Sensibles a les Lletres, consagrada a la lliteratura social de autores contemporáneos y rescataos del
ostracismu de la República de les Lletres.

De El demonio te coma las orejas los medios dixeron:

Joaquín Fuertes, diariu El Comercio:
«David González va más lloñe que Gabriel Celaya, quien maldiz la poesía como un
luxu en poder de los neutrales, y él la ciñe a una rotundidá, a un respiru que nun ye
ayenu, casi al so pesar, de belleza. Sobre too, la belleza como sinónimu de sinceridá,
desnudando los sos sentimientos.»

Isla Correyero, revista Quimera:
«Nun soi a imaxinar la última narrativa española, o la poesía mozo, ensin esti autor
ególatra, infantil y cínicu que, como Jim Carroll, quedó nos diecisiete años xugando a
destruise, autodestruyéndose.»

------------------------------------

FICHA TÉCNICA:
El demonio te coma las orejas [1997-2998].
Poesía de no ficción.
David González
Prólogu de José Angel Barrueco
ISBN 978-84-612-6393-6
212 páxines
12x16,5 cm
Edición rústica con solapes
PVP 12€
Llicencia Copyleft (Creative commons 2.0)

Casería y Socialismo: nación asturiana y marxismo nacionalista (Carlos X. Blanco)


El prolíficu filósofu asturianu analiza na so obra cabera, Casería y Socialismo: nación asturiana y marxismo nacionalista les claves identitaries de la nuestra tierra.

Casería y Socialismo: nación asturiana y marxismo nacionalista ye´l segundu ensayu de Carlos Xabel Blanco, profesor de filosofía asturianu afincáu en Ciudad Real, y el primeru qu´espubliza con Glayíu Editorial. La obra s´avera en clave marxista al estudiu pormenorizáu de la evolución socioeconómica d´Asturies a lo llargo de la so hestoria, sacando como idees-fuerza la diferenciación del modelu económicu tradicional asturianu, afitáu na autosuficiencia y la llibertá de los individuos, frente al modelu espansivu-esclavista castellanu y mediterráneu. Blanco destaca tamién la casería tradicional asturiana como unidá económica básica de la nuestra tierra hasta va bien poco, y plantea la necesidá que tien Asturies de desendolcar la so propia democracia económica si nun quier sucumbir como pueblu dientro del actual modelu de globalización transnacional.

La obra cuenta con prólogu de José Carlos Loredo Narciandi, profesor asturianu d´Hestoria de la Psicoloxía na UNED, tituláu «¿Se puede ser de izquierdas y nacionalista?».

Con Casería y Socialismo: nación asturiana y marxismo nacionalista, Glayíu Editorial estrena la coleición Orbayu, na que verán la lluz obres que dende xéneros y enfoques estremaos tengan como exe principal Asturies y los asturianos.

------------------------------------------

Casería y Socialismo: nación asturiana y marxismo nacionalista
Carlos X. Blanco
Glayíu Editorial, Uviéu, 2008
ISBN: 9788461233632
288 páxines, edición rústica
PVP: 12€

Entrevista a Carlos X. nel selmanariu Les Noticies


DOCTOR EN FILOSOFÍA

Carlos X. Blanco: «Han buscase formes de vida acordies coles nuestres maneres de relación col territoriu»

11 de xunetu de 2008

Casería y socialismo. Nación asturiana y marxismo nacionalista (Glayíu Editorial) ye la última obra del pensador Carlos X. Blanco, qu'analiza la evolución socioeconómica d'Asturies y apurre claves pa dir diendo camín d'una «democracia económica». El llibru preséntase'l 19, a les 21.30, na carpa de Radio Kras na Selmana Negra.

B. R. V.
-Nel prólogu de Casería y socialismo Loredo Narciandi destaca la importancia d'analizar Asturies dende la emigración, como ye'l so casu. ¿Qué se ve dende fuera que nun se vea dende dientro?
-La mio experiencia ye que viviendo dientro tiense una concencia difusa de que los asturianos somos diferentes del restu de los pueblos del Estáu, pero en cuantes qu'ún vive fuera dase cuenta de que les diferencies son mayores de les que pensaba. Cuando voi p'Asturies veo que los mios paisanos tán davezu acomplexaos énte la xente d'otros pueblos y esto nun respuende a la realidá: Asturies tien una historia mui particular, dacuando dramática, con cambios mui grandes nel mou de producción, tien una experiencia obrera y de llucha, de recepción d'emigración, una herencia illustrada... Hemos tener l'arguyu d'esa experiencia, conocela y estudiala más y l'alteridá qu'ún carez cuando ta emigráu ye una ayuda pa eso. Hai una concencia d'identidá nacional soterrada qu'había qu'emburriar más.

-¿En qué se manifiesta esa identidá nacional?
-Ún pegollu importante ye la llingua, pero hai que sorrayar otros como la casería, la manera de relacionanos col paisaxe... Los asturianos piensen que l'ecoloxismu y el cuidáu del mediu son idees veníes de fuera, pero n'Asturies too eso yá taba inventao nun socialismu preindustrial, na autosuficiencia y el desarrollu harmónicu pa col mediu... Nes formes tradicionales de vivir yá había una montonera de práctiques qu'habíen recuperase adaptándoles al mundu actual.

-¿En qué se basa pa poner la casería como elementu central d'esa recuperación?
-La casería ye una unidá autosuficiente, ye como la nación asturiana en pequeño. En círculos concéntricos fórmase'l país asturianu: la casería, el conceyu..., y la propia nación como hermandá y xuntura de conceyos.

-Choca qu'escueya esti elementu como base del socialismu cuando lo habitual ye tirar de la tradición de llucha obrera.
-Nun arrequexo nin el socialismu nin el movimientu llibertariu de la etapa industrial: son parte de la nuestra experiencia y por eso tovía hai una concencia ilustrada y d'esquierda na sociedá asturiana. Pero hai un socialismu preindustrial mui antiguu, inclusive d'enantes de la invasión romana, que s'espeya nun sentíu colectivista y de solidaridá na relación ente los llabradores. L'Asturies tradicional yera una andecha xeneralizada tol añu y en tol país, dalgo que nun se perdió del too. El movimientu obreru que principia nel xix tien una continuidá con esi socialismu preindustrial: el primer obreru asturianu primero de desenraigonase del too yera un llabrador; inclusive nel xx hai una montonera de xente obrero que ye llabrador, anque sía de fin de selmana. Esi sentíu de la solidaridá y esi arguyu por defender lo propio que se pon en comuña cola sociedá tovía existen. Los dos socialismos definen bien el carácter del país asturianu. La casería asturiana, a nun ser la noble, nun ta venceyada a los privilexos, sinón a l'autosuficiencia, anque davezu ésta fuera l'autodefensa de los probes. El nacionalismu asturianu ye dalgo mui popular, que nun tuvo que ver cola defensa de privilexos sinón cola defensa de l'autosuficiencia y pa mi sí hai una continuidá ente los dos tipos de socialismu.
Otra manera, pal futuru habrá que tener un modelu de país y nun se trata de recular na historia: la casería tien posibilidaes si nun s'especializa demasiao y ye fundamental el cuidáu del mediu rural. Habría que repoblar y revitalizar l'aldea como base de la sostenibilidá, integrándola con industries pequeñes sostenibles y refugar el modelu d'apiñanos toos nel centru.


http://www.lesnoticies.com/index.asp?cod=2228&idage=3050&te=3&vap=0&acc=hinfo

http://www.lesnoticies.com

Más semeyes de la presentación nel puestu de Radio Kras na "Semana Negra"

PRESENTACIÓN DE CASERÍA Y SOCIALISMO


El filósofu asturianu Carlos X. Blanco presentó'l so llibru caberu el sábadu 19 de xunetu, a les 21:30h na carpa de Radio Kras na Semana Negra de Xixón.

Carlos Xabel Blanco, filósofu asturianu afincau en Ciudad Real, presentó'l so ensayu sobre la identidá astur, Casería y Socialismo. Nación asturiana y marxismo nacionalista, el sábadu 19 de xunetu, a les 21:30h dientro de la programación de Radio Kras na Semana Negra. Esta obra, cola que Glayíu Editorial abre la so coleición Orbayu, dedicada a Asturies y l@s asturian@s, apuesta pola diferenciación de la vocación atlántica asturiana, dixebrada de la mediterráneo-llevantina. Pa ello fae un analís someru de la evolución socioeconómica d´Asturies, caracterizada pol dominiu minifundista del territoriu frente al llatifundismu esclavista peninsular, y propón la recuperación de la autonomía agraria como ún de los preseos necesarios pa llograr la democracia económica, el Socialismo.

Cartel presentación: El deber del revolucionariu

Cartel: El deber del revolucionariu

Carlos Marighella, El deber del revolucionariu (Tino Picos)



Na efervescencia política de los años 60, nel cumal del enfrentamientu ente los bloques socialista y capitalista nun hubo requexu na periferia del mundu que fuera ayenu a la violencia d'esti conflictu. Lluches de descolonización, pola lliberación nacional, pol socialismu o por valtiar la sociedá del espectáculu xorrecíen no que paecía la esplosión de milenta vietnams. En Brasil, un país somorguiau a una dictadura militar sangrina dende l'añu 64, el movimientu revolucionariu tuvo que pasar a la clandestinidá pa poder sobrevivir. Los movimientos de mases de comienzos de la década tuvieron qu'escoyer ente desapaecer o facer el so trabayu dende la solombra. Carlos Marighella, el que fuera un brillante diputáu comunista mentantu hubo democracia en Brasil, foi ún de los qu'apostó por combatir la violencia de la dictadura con más violencia, hasta les últimes consecuencies. En mediu del marabayu de la vida clandestina alcontró tiempu pa dexar escrites les sos idees fundamentales sobre la llucha antiimperialista y el camín de Brasil hacia la revolución. Carlos Marighella. El deber del revolucionariu ye'l primer estudiu monográficu n'asturianu que s'avera a la vida y pensamientu d'esti políticu brasileñu y teóricu de la guerrilla. Inclúi la so obra más conocida, el Manualín del guerrilleru urbanu, llibru señeru pa tolos grupos revolucionarios de los años 70, que desplica de manera mui cenciella los razonamientos d'aquéllos qu'escueyen la violencia como forma de llucha política y les normes básiques de funcionamientu d'una organización armada clandestina.

L'espardimientu tremendu qu'esti llibrín tuvo nel so momentu faen d'él una obra fundamental pa la conocencia de la década na que'l movimientu revolucionariu mundial más cerca tuvo de camudar el nuestru presente.

> Inclúi torna'l asturianu del Manualín del guerrilleru urbanu y «Carta a los revolucionarios europeos» de Carlos Marighella.
-----------------------------------------
Carlos Marighella, el deber del revolucionariu
Tino Picos Maestros.
Llingua: Asturianu.
Colección Mecanoclastia
PVP 5 Euros
108 páxines
Encuadernación rústica con solapes
Llicencia Copyleft (Creative commons 2.0 by-nc-sa)